fredag 4 april 2014

Jag saknar dig, jag saknar dig!

Boktitel: Jag saknar dig, jag saknar dig!
Författare: Peter Pohl & Kinna Gieth
Betyg: 2/5


     Jag tyckte inte om den här boken så mycket. Faktiskt tråkigaste boken som jag har läst klart. Annars lägger jag ifrån mig böckerna om de är för tråkiga. Jag trodde inte att den skulle vara så sorglig som den var. Jag började faktiskt gråta lite när ena systern dog. Det är lugnt, jag har inte avslöjat någonting om vad som står i boken, det får man veta bara man läser på baksidan. Jag tänkte kolla på filmen men jag hann inte ens till halva innan jag tröttnade eftersom jag visste vad som skulle hända, eller ja, inte hända. Det är ju en sån bok men jag tyckte att den var tråkig. Jag kommer nog inte läsa några liknande böcker där det inte händer något på ett tag. De som gillar verklighetstrogna, sorgliga böcker, gillar nog den här. Inget för mig. Jag vill helst ha fantasy med action! Det är lite kärlek med i boken också, eller halva boken är väl äkta/oäkta kärlek.
     Jag hade börjat läst den för ett tag sen men läste ändå klart den. Jag hade glömt bort vem som skulle dö så jag trodde hela tiden att det var den som överlevde som egentligen skulle dö. Haha, kanske bäst att ha läst om hela boken på flygplanet. Som tur var så var det bara några sidor innan hon dog. Mycket död nu va? Men för er som gillar samma slags böcker som jag, rekommenderar jag den inte. Om du sett filmen och tyckte att den var bra så skulle du nog tycka bättre om boken. När jag skulle se filmen så var min första tanke "vart är deras bror?". Det är mycket som skiljer sig men ändå verkade hela vara lika. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar