torsdag 23 januari 2014

Dag 28 - Bild på sminket du brukar använda

Nu ska vi äntligen få slut på det här, haha. Men det gick jättebra i början men nu när skolan började blev det inte så bra... Men här är iallafall sminket jag brukar använda oftast då. Jag har mer men typ till vardags och till fester brukar jag använda det här, men till fest kan jag använda annat eller mera också.
En låda som står på mitt bord med vanligaste sminket.

Mycket ögonskuggor, rouge, puder, bronzer och läppstift. Den här använd mycket!

Om jag använder något läppglans/läppstift så är det detta läppglanset från Viva La Diva.

Om jag vill vara lite fin sådär brukar jag ta den här Big Eyes mascaran från Mabyline New York.

Vanligast brukar jag använda The Rocket Volume Express Mascara från Mabyline New York för att den är vattenfast och jag blir tårögd av absolut ingenting, det bara rinner ur ögonen typ vet inte varför... Men då kan det kännas bra med en vattenfast mascara. 
Det här är min enda fondation som är från Fit Me Mabyline New York. Den är jag väldigt nöjd med så den använder jag ibland. Oftast är jag utan men försöker använda så mycket jag kan.

Min concealer som också är från Fit Me Mabyline New York. Den läcker tyvärr och min kompis´s gör det också så jag är inte så glad över förpackningen och den finns egentligen inte i en färg som passar min hudfärg och fondation, bara mörkare och det är ju lite tråkigt... Nästa gång ska jag köpa från nåt annat märke.

När jag inte orkar sminka mig så sminkar jag mig inte eller har bara mascara och fixar ögonbrynen eller bara ögonbrynen. Jag använder den här ögonbryns-pennan från H&M. Den är i Dark Brown. Jag har ju blont hår och då ska man kanske ha en ljusare men saken är den att jag bara fyller i in mot näsryggen/pannan och ut mot tinningarna. I mitten fyller jag inte i och då blir allt i samma färg så den är perfekt!

Ibland har jag eyeliner/kajal på vattenlinjerna och då brukar jag variera mellan svart och grå. Oftast har jag grå men ibland svart. "Vanlig" eyeliner använder jag typ aldrig. Båda är från H&M.


Jag tog med parfym på det här också medans jag ändå håller på! Det här är den jag använder mest av mina fyra parfymer. Jag har ingen body mist men ska köpa en eller flera sen nåt tag. Den här var min första så jag har vant mig mest vid lukten av den så därför använder jag den mest. Jag försöker variera mig men oftast blir det den ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar