fredag 20 december 2013

Dag 3 - Dina kompisar

Jag glömde igår... Men jag lägger ut både 3 och 4 idag istället!

Det är svårt att skriva om mina kompisar, därför tar och skriver om dem som står mig närmast. Jag har såklart fler underbara kompisar men som jag kanske inte har känt lika länge eller inte står lika nära.

Den första jag tänker skriva om är Mimmi. Hon heter egentligen Madeleine men jag har inte hört någon säga det sen vi var små då hennes mamma sa det en gång. Vi har känt varandra hela livet, eller ja, hela mitt liv. Hon är född tidigare än mig på året så ja... Men våra föräldrar kände varandra långt innan vi kom till världen! Vi bor inte i samma kommun och vi går inte på samma skola. Mimmi är nog den enda personen som jag har varit kompis med i hela mitt liv - som jag fortfarande är väldigt nära kompis med. Jag vet inte riktigt vad jag mer ska skriva... Älskar henne mer än popcorn och då är hon älskad haha. Men hon har alltid funnits för mig och jag tänker alltid finnas för henne.


Den andra personen jag tänker skriva om är Nora. Jag har känt henne sen dagis fram till nu. Vi brukar inte umgås så jättemycket på fritiden men är oskiljaktiga i skolan. Den starkaste tjejen jag känner är hon också och inte nog med det, hon är den lataste tjejen jag känner också. Nejdå, men kanske inte den personen som går någonstans i onödan. Hon gillar att ha saker från samma märke, hårprodukter från ett märke, smink från ett märke, sminkborstar från ett märke... Hon är otroligt bra på att flörta också! Det brukar vi göra på lektionen... Hon sjunger jättebra även fast hon inte tror det själv och jag har svårt att se henne i någon annan hårfärg en den röda hon har nu.

Väldigt vacker på Halloween i skolan! <3
The next one is Julia! Julia träffade jag nog första gången hos några släktingar på mammas sida som Julia är kusin med. Sen träffade jag henne hos några släktingar på pappas sida också som hon känner. Sen har jag träffat henne hos dem och på badminton-tävlingar. Sommaren 2012 var jag, Julia och två andra kompisar i min sommarstuga och det var jättehärligt! Jag har åkt tåg till Julia för att åka slalom med henne och sånt också. Det var ett tag sen vi träffades men måste börja göra det igen! Tycker om henne jättemycket. Världens bästa person typ. Love U!<3

Världens vackraste person <3
Nästa kompis är Emma. Vi blev kompisar i trean. Vi var med varandra jämt tills efter jul i fyran. Då hände det en grej som jag kanske skriver om någon annan gång. Men iallafall så var jag nästan inte alls med henne på typ fyra år. Men ja, efter dom där fyra åren så stod hon där med öppna armar och välkomnade mig! Även om vi fortfarande hade varit kompisar så hade jag nästan aldrig varit med henne på typ fyra år och hon brydde sig inte om det. Kan man ha en bättre kompis eller? Nu är vi med varandra varje dag i skolan och spelar badminton ihop och lever livet! Det går att prata om precis allt med henne. Om inte hon och Nora hade gått i den skolan som jag går i nu hade jag troligtvis inte gått på den här skolan nu. Jag skulle nog ha gått i Gävle. Jag vet inte om vi kommer kunna hålla kontakten sen när vi börjar på olika skolor men jag ska verkligen försöka och hoppas att det går bra!

Hade nästan inga bilder framifrån på telefonen... Jag gör väldigt mycket flätor på Emma!
Den sista som jag tänkte skriva om är Linnéa! Hon är min tre-menning och kompis. Jag är ungefär ett halvår äldre haha. Men det kan man nästan inte tro eftersom hon alltid varit mycket längre än mig. Vi har väldigt många minnen tillsammans. Jag ville ha lika hår som henne för några år sedan. Det var inte så lyckat eftersom jag inte kan ha lugg på grund av en virvel i håret. Vi hade samma sommarstuga förut och då brukade vi alltid bada med cyklop och simfötter. Det var det roligaste som fanns att göra där. Bada med henne. Vi har tyckt om att göra samma saker hela tiden. Vi har lekt med pet-shop, polly, barbie, dockor och lego. Nu spelar vi tv-spel som våra storebröder istället. Vi brukar spela lego-spel, som t.ex. lego batman, eller Super Mario Galaxy. Ja, det är väl det vi brukar göra haha. Hon fick en spricka i benet/foten typ, dagen innan skolavslutningen. Vi skulle ha gått på Schools out men skippa det, haha. Jag sov hos henne och fick hjälpa till med lite allt möjligt eftersom det kan vara ganska svårt att göra något när man har gips upp till knät och kryckor. Helt underbar person som jag måste ta mig tid att träffa oftare! Det går ju buss från Stråtjära/Skog så jag kan ju bara åka.

Det fick bli en bild från hennes mors FB, haha. Men jaa, vad ska man säga, snällaste personen i världen!<3


Ja, det var några av mina kompisar. Jag älskar alla mina kompisar även om ni inte finns med här. Jag behöver alla mina kompisar. Det var en kompis som jag hade förut som jag inte har så bra kontakt med längre, dom som känner mig vet nog vem jag menar men om du inte känner mig behöver du inte veta namn precis... Men jag kan säga så mycket som att jag inte ångrar att jag träffade henne. Jag älskade henne över allt annat och vi stod varandra så nära. Det var ungefär ett år sen vi skildes åt och jag har tänkt på henne varje dag sen dess. Eller ja, jag tänkte på henne varje dag innan också. Vi var med varandra minst tre dagar i veckan. Vi hade båda träningar olika dagar så vi kunde inte vara varje dag. Nu känns det mest jobbigt att tänka på alla minnen. Jag vill ha kvar alla minnen men bara glömma dom för stunden. Jag antar att ni inte fattar hur jag kände för henne men jag vet, och det är viktigt att jag inte glömmer det.

Älskar er alla!<3

Kärleksfulla kramar från mej//MoaMaria<333

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar