onsdag 18 december 2013

Dag 2 - Staden du bor i

Jag bor utanför en liten stad som heter Bollnäs i Hälsingland. Just Bollnäs är väl inte så stort men det finns ju affärer där så man kan ju shoppa. Det går ingen buss hemifrån mig in dit, närmaste busshållplats för såna bussar är väl två-tre kilometer från mig. Det är en bit att gå bara för att det är en väg som man måste gå efter. Efter den vägen finns det ingen gång- eller cykelbana och bilarna får köra typ 90 km/h där så varje gång jag går eller cyklar någonstans utanför byn så riskerar jag att bli överkörd.

Men jag bor i en by utanför staden och i byn fick jag det till nästan 25 personer vilket jag blev förvånad över, haha. Men jaa, vad ska man säga. Det är ungefär 1.8 kilometer runt byn och typ hälften av dem som bor här är jag släkt med på ett eller annat sätt. Så jaa...

Men sen finns ju Kilafors också. Det är ungefär 6.5 kilometer dit från mig. Där har jag lite kompisar och jag går i skolan där. Om jag inte minns fel så bor det ca 3000 personer där men då kanske byarna runt om också räknas med. Men jaa, dit åker vi och handlar och sånt.

Det är väl typ så det är där jag bor.

Kramar från mej//MoaMaria<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar