torsdag 22 augusti 2013

När jag hör din röst

Boktitel: När jag hör din röst
Författare: Stephenie Meyer
Översättning: Carina Jansson
Betyg: 4/5


Baksidetext:
"Sluta genast, Bella"
Mina muskler frös till is. För det var inte Jessicas röst som tillrätta-
visade mig den här gången. Det var en ursinnig röst, en välbekant
röst, en underbar röst-len som sammet, trots att den var så upprörd.

Det var hans röst-jag var noga med att inte tänka hans namn-och
det förvånade mig att ljudet av den inte slog omkull mig och fick mig
att krypa ihop på asfalten i plågad sorg. Men jag kände ingen smärta,
ingen alls.

I samma ögonblick som jag hörde hans röst klarnade allt.

Edward är allt för Bella-hon är beredd att offra sitt liv för honom.
Men att vara kär i en vampyr är farligare än Bella någonsin hade
kunnat föreställa sig. Edward har redan räddat henne ur klorna på en
ondskefull vampyr men när deras kärlek hotar dem som de älskar mest
inser de att deras problem bara börjat...

Med en oemotståndlig kombination av romantik och spänning berättar
Stephenie Meyer vidare om Bellas och Edwards omöjliga kärlek.


Vad jag tyckte om boken: Jag tyckte att den var jättebra men jag vill hellre läsa om när dom är tillsammans. Det var bra att man fick en bra, förstålig förklaring till allt och att den inte bara slutade när dom kom hem från allt. Den slutade bra och man måste nästan läsa fortsättningen. Annars undrar man bara på hur det blev med "det där" i slutet av boken... Skulle nog inte läsa den igen, men filmerna tröttnar jag nog aldrig på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar